26 Temmuz 2014 Cumartesi


REKLAMLARIN ÖNEMİ VE EKONOMİDEKİ YERİ

     Reklamı, satışa sunulacak yeni bir mal ve hizmetin tüketicileri cezbedecek şekilde tanıtılması olarak tanımlayabilirim. Yeni bir mal ve hizmet ortaya çıktığından bunun tüketicilere tanıtılması gerekir. Zira bu yeni mal ve hizmet tüketiciler için ortaya çıkartılmıştır. Reklamlar sayesinde tüketiciler yeni mal ve hizmetlerden haberdar olabilmektedirler.

        Bir ekonominin sürdürülebilirliği açısından tüketim yani talep çok önemlidir. Üretilen mal ve hizmetlerin satın alınması ile birlikte üreticilerde yeni yatırımlar için finansman sağlamış olacaklardır. Ayrıca karlı bir aksiyonu ifade eden bu durum daha fazla üreticiyi cezbedecek ve artacak olan rekabet ortamı ile birlikte fiyatlar düşerken kalite daha da yükselerek tüketiciye olumlu bir geri dönüş sağlayacaktır. Ekonomik faaliyetlerin devamı niteliği de taşıyan bu durum ekonomik durgunluğun önlenmesinde de en temel unsur olarak göze çarpmaktadır.

         Reklamlar yeni mal ve hizmetleri en iyi şekilde tanıtmak zorundadır. Ancak burada en iyiden kasıt "tüketiciyi yanıltmak" olmamalıdır. Günümüzde tüketiciyi yanıltan birçok reklam mevcuttur. Bu reklamlar yeni mal ve hizmetlerde bazen olmayan bir özelliği tanıtmakta bazen ise olan bir özelliği abartmaktadır. Bu konuda tüketicilerin son derece dikkatli olması gereklidir ve satın almayı planladığı yeni bir mal veya hizmet ile ilgili kullanıcı yorumları, kullanış videoları vb. gibi bir çok konuyu İnternet vasıtası ile araştırarak ona göre karar vermeleri gereklidir.

         Tüketiciyi yanıltan reklamlar nedeniyle satın alınan mal ve hizmet tüketicinin eline geçtiği zaman, tüketici mal veya hizmetin aslında reklamlarda anlatılan gibi olmadığını görünce "kazıklandığı" hissiyatına kapılmaktadır. İşte bu durum tüketiciyi yeni mal ve hizmetleri talep etmek konusunda karamsarlığa sürüklemektedir ve bu durum bir ekonomi için son derece olumsuz bir durumdur. Bu bağlamda yanıltıcı reklamlara kesinlikle izin verilmemeli, bu reklamları yapan, yayınlayan kişi veya kuruluşlara gerekli cezalar vakit geçirmeksizin tesis edilmelidir. Ekonominin en temel 2 bileşeninden birisi olan talep bileşenini oluşturan tüketicilerin bu gibi durumlardan korunması sürdürülebilir bir ekonomi açısından son derece önemlidir.  

         Bir ekonomideki talep miktarını arttırmanın en etkili yolu reklamlardır. Yeterli talep düzeyine ulaşan ekonomilerin büyümesi daha hızlı ve sürdürülebilir olacaktır. Böylece reklamlar, talep eksikliğinden kaynaklanacak ekonomik krizlerin önlenmesine de yardımcı olacaktır. Tüketiciyi kandırmadan yeni mal ve hizmetin kalitesini anlatan ve yanıltıcı olmayan reklamlar sayesinde talebi artan mal ve hizmetler kar elde etme güdüsü nedeniyle daha fazla üreticiye yatırım kararı almaları konusunda yol gösterici olacaktır. Artacak olan tüketim ve yatırım talepleri reel gelirleri, istihdamı ve ekonomik büyüme oranını arttıracaktır 
         


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder